BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, October 4, 2011

Bukan putus asa cuma sedih....

Salam sayang,salam kerinduan...


Buat kali pertama dlm hidup aku,aku rasa sedih...terlalu sedih...
aku masih lg berusaha utk mendpt kerja...setakat ni blom ade ape2 berita lg....ya Allah...kecewanya aku rase...lebih2 lg bile mak aku tanye "kaklong tanak cari keje ke?"....bkn aku tanak b'kerja...demi Allah,aku sgt ingin bekerja...aku nk jadi mcm org lain..ade kerja...bleh bantu keluarga...bleh ringankan beban mak ayah..bleh mcm2 lg la.....tp dlm situasi aku skrg ni,ape sgt yg aku bleh buat?ya Allah...aku rase diri aku ni mcm x b'guna plak...aku tau aku x patot ckp mcm ni...mcm aku x percaya qadak dan qadar je...aku tau Allah yg tentukan rezki...tp ini mmg ape yg aku rase skrg ni....aku harap ade hikmah atas ape yg b'laku ni...aku x kan putus asa...aku akan terus berusaha....sekarang memang aku rase sedih...tp akan datang x kan lg...aku tau Allah dh tetapkan sesuatu yg baik utk aku...aku cuma kene berusaha lebih lg....insyaAllah...Allah tahu ape yg terbaik utk umatNya...kan?


p/s utk diri sendiri : Allah takkan menguji umatNya melebihi kemampuan umatNya itu....so stop crying and move forward...use every single strength that u have...never ever give up coz Allah does not like His ummah to give up...take care of Allah,and He will take care of you.....

Ana muslimah

0 comments: