BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, October 10, 2011

Dugaan dan Hikmah....

Salam sayang,salam kerinduan...

Langit masih lg mendung....x da tanda2 matahari akan muncul semula.....TAPI..bukankah sudah Allah tetapkan selepas hujan mahupun ribut taufan....matahari pasti akan muncul semula....itu adalah anugerah Allah kpd umatnya....Dia sentiasa mengirimkan hikmah bersama dgn ujian yg ditimpakan kepada umatNya....Allah tidak kejam....Dia Maha Pengasih lagi Maha Penyayang...jika Allah memberikan kita ujian yg kita rasa berat utk kita pikul,cuba kita lihat sekeliling kita...ada org lain yg menerima ujian yg lebih berat dari kita....tp kenapa mereka boleh menerimanya?kenapa mereka masih boleh tersenyum sedangkan ujian yg menimpa bagaikan x tertanggung rasanya?kerana mereka sedar dan mereka tahu Allah tidak akan menguji umatNya melebihi kemampuan umat tersebut....apa yg Allah berikan kpd kita adalah utk menyedarkan kita...mungkin kita telah jauh meninggalkannya...mungkin kita leka dgn nikmat dunia yg sudah pasti x kan kekal lama....maka Allah memberikan peringatan kpd kita supaya kita kembali kepadaNya....Allah mahu kita meminta dgnNya...Allah mahu kita memohon pertolongan dariNya...Allah sama sekali tidak kedekut....Dia Maha Pemurah...jika kita dlm kesusahan...ditimpa ujian yg menggunung...mohonlah kekuatan dari Allah...mintalah supaya Allah menjadikan kita seorg hamba yang b'sabar....insyaAllah dgn izin Allah,walau sebesar dan seberat mana pon ujian yg mendatang kita akan mampu menghadapinya dgn tabah dan sabar....



InsyaAllah...aku sbg hamba Allah yg sedang menerima ujian akan sentiasa berusaha utk menjadi seorg yg sabar dan tabah...aku tahu ada org lain yg lebih berat ujiannya dari aku....aku tahu ada sesuatu yg istimewa menanti aku....Allah syg org yg sabar...dan aku sedar Allah itu Maha Mengetahui....Dia tahu apa yg terbaik utk aku....

وَعَسَى أنْ تَكْر هُوا شَيْئًا وَهُم خَيْرٌ لَكُمْ عَسَى أنْ تُحِبَّوا شَيْئًا وَهُوَ شَرَّ لَكُمْ وَاللَّهُ يَعْلَمُ وَأنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ
Barangkali kamu membenci sesuatu sedangkan ia adalah baik buat kamu, dan barangkali kamu menyukai sesuatu sedangkan ia adalah buruk buat kamu. ALLAH mengetahui sedang kamu tidak mengetahui.

(Al-Baqarah ayat 216)

mungkin apa yg aku inginkan pada saat ini bukan yg terbaik utk aku...Allah telah mempersiapkan sesuatu utk aku....apa yg aku perlu lakukan cuma terus berusaha dan berserah kepada Allah...bukan aku mengalah tp aku cuba mengajar diri utk b'sabar dan menerima segala ketentuan Allah dgn hati tg terbuka...
p/s: mohon doa dari sahabat sekalian....moga dgn doa kalian,akan menjadikan aku org yg lebih tabah...lebih baik dari dulu....

Ana muslimah

0 comments: